Maxlight, czyli “marka, która jest rozpędzona i ma apetyt”. Rozmawiamy z Piotrem Kurleto jr.
Co powstaje, kiedy tradycje rodzinne łączą się z pasją do nowoczesnego i jakościowego designu? O marce Maxlight i jej wartościach oraz nowym katalogu na 2023 rok opowiada Piotr Kurleto jr, stojący za konceptem.
Mówisz “Maxlight”, myślisz...?
Myślę, że to moja pasja, rozwój, zmiany, budowanie struktur. Myślę, również o rodzinie, ponieważ to ona założyła tę markę. Tym bardziej zależy mi by firma była odzwierciedleniem jakości i dobrego designu. Traktuję przygodę z Maxlight bardzo osobiście i to dodaje mi motywacji i chęci do pracy.
Opowiedz o tym, jak powstała marka.
Maxlight powstał z pasji do designu, połączonej z funkcjonalnością i niepowtarzalnej proporcji ceny do jakości. Kiedy marka powstawała, polski rynek był bardzo ograniczony, a wiele marek włoskich i hiszpańskich posiadało oprawy niedostępne cenowo dla polskiego konsumenta. Naszą misją stało się dostarczanie nie tylko designerskiego, jakościowego oświetlenia, ale również budowanie zaufania z kontrahentami poprzez ponadprzeciętny serwis i bycie dla nich 24/7.
Dzisiejszy Maxlight to...?
Dzisiejszy Maxlight to już rozpoznawalna marka, nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. Cały czas dokładamy nowe oddziały w firmie, zatrudniamy osoby głodne sukcesu i rozwoju, układamy nasz workflow. Wszystko po to, by jak najlepiej spełniać misję, którą obraliśmy. Mamy dobrze rozbudowane sieci sprzedaży na rynkach ościennych i co miesiąc dokładamy nowe. Nieustannie poszukujemy strategicznych partnerów, z którymi wspólnie się rozwijamy. Otwierają się przed nami drzwi do USA, rynków Bliskiego Wschodu... Maxlight dzisiaj to marka, która jest rozpędzona i ma apetyt na oświetlanie inwestycji na całym świecie!
Kim jest Wasz klient?
Nie prowadzimy sprzedaży bezpośredniej do klientów detalicznych, natomiast nasi odbiorcy to sklepy z wyposażeniem wnętrz, duże biura projektowe, deweloperzy. Prowadzimy dystrybucję w segmencie premium, ale nie luxury. Innymi słowy, stawiamy na jakość i design, za który konsument musi zapłacić, ale nie przepłacić.
Co oferuje mu Maxlight?
Biżuterię dla wnętrz. Design, funkcjonalność, jakość.
Nowoczesne formy, najnowsze trendy... Czym kierują się projektanci przy tworzeniu kolekcji?
Przede wszystkim ludzkimi potrzebami i trendami. Nie ograniczamy się do jednego stylu. Posiadamy szeroką ofertę, w której można znaleźć oprawy w stylu glamour, skandynawskim, modern, klasycznym. W ostatnich latach bardzo popularne stały się modele techniczne, które są świetnym rozwiązaniem do zastosowania w nowoczesnym budownictwie. Nasza oferta w tym segmencie ciągle się rozrasta i oferuje fantastyczne rozwiązania. Polecam projektantkom i projektantom zapoznanie się z naszym katalogiem technicznym “Tech&De
Kto odpowiada za projekty lamp?
Rozbudowujemy dział projektowy wewnątrz firmy, na czele z moją mamą. Posługujemy się też outsourcingiem, gdzie wspólnie z zewnętrznymi firmami tworzymy nasze projekty.
Co jest inspiracją?
Inspiracji jest wiele. Kierujemy się ciągle zmieniającymi się trendami. W ostatnich latach są to bez dwóch zdań formy odzwierciedlające naturę i okrągłe kształty. Nie brakuje jednak nawiązań do lekkiej ekstrawagancji, połączonej z wyrafinowaniem.
Maxlight przeszedł rebranding. Na czym polegała zmiana?
Chcemy pokazać nową energię, która wkroczyła w organizację. Nowi ludzie, nowe pomysły, chęć do zmian. Chcieliśmy, żeby nasze logo i kolory odzwierciedlały świeżość i nowoczesność. Piękno w prostocie.
Właśnie wydaliście nowy katalog. Co można tam znaleźć?
Katalog podzieliliśmy na trzy części: pierwsza, w której pokazujemy produkty zupełnie nowe, wiele z nich w stylu japandi, który jest teraz w modzie. Druga część to poszerzenie naszych bestsellerów; serie takie jak Organic, Ritz, Monaco przyjęły się tak dobrze, że postanowiliśmy dołożyć nowe wykończenia jak i nowe rozmiary. Więcej opcji, więcej zadowolonych klientów. Finalnie, ostatnia część to oprawy techniczne i łazienkowe. Znajdziemy tam modele z podwyższonym IP oraz oryginalne oprawy szynowe. Zależało nam, by nowości na 2023 odzwierciedlały nie tylko obecne trendy wnętrzarskie, ale też kierunek i wartości naszej marki.
Maxlight w przyszłości to...
Mamy naprawdę zgrany zespół, który coraz lepiej się komunikuje i jest ze sobą zżyty. Jestem przekonany, że będzie to miało pozytywny wpływ na wizerunek i wyniki naszej organizacji.
Dziękuję.
Pobierz nowy katalog Maxlight 2023 i poznaj najnowsze trendy.