Bachleda Luxury Hotel - poznaj piękno i klasę
Bachleda Luxury Hotel Krakow MGallery by Sofitel to luksusowy 5-gwiazdkowy hotel, położony przy placu Juliusza Kossaka 6, zachwyca wyrafinowanym kunsztem, niezwykłą elegancją i stylem, zapraszając na ekskluzywny wypoczynek w królewskim mieście. Dział Obsługi Inwestycji Maxfliz Kraków miał przyjemność współtworzyć to wspaniałe wnętrze. Rozmawiamy z Prezes Zarządu – Dominiką Waszkiewicz-Kępą.
Red.: Bachleda Luxury Hotel Kraków, a konkretnie Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery by Sofitel to oryginalna mieszanka klasyki, art déco, nowoczesności, i czegoś nieuchwytnego, a tak typowego dla krakowskich zabytkowych kamienic. Skąd pomysł na wystrój?
Dominika Waszkiewicz-Kępa: Zależało nam na stworzeniu miejsca wyjątkowego. Uważamy, że królewskie miasto Kraków zasługuje na taki właśnie hotel. Bachleda Luxury Hotel wystrojem i atmosferą wpisuje się w historię miasta. Pozwala to gościom z całego Świata poczuć ją w naszych wnętrzach, które z jednej strony są utrzymane w klasycznym eleganckim stylu, z drugiej zaś czerpią z wielu dobrodziejstw nowoczesnych rozwiązań i współczesnego designu. To synergia tradycji z nowoczesnością, co było kluczem do pomysłu na wystrój całego obiektu.
Red.: Plac Kossaka 6 to miejsce specyficzne, przepełnione historią. Willa Medyńskich – tu spotykała się krakowska społeczność artystyczna. Czy trudno było zmierzyć się z takim bagażem emocji? Czy była to motywacja, czy wręcz przeciwnie - problem, z którym trzeba było się zmierzyć?
Dominika Waszkiewicz-Kępa: Inwestor realizując inwestycję w budynku z taką historią, w szczególności, jeżeli jest to budynek zabytkowy, staje przed dużym wyzwaniem. Chcąc zachować jego duszę i zabytkowy charakter, a z drugiej strony sprostać oczekiwaniom przyszłych gości w zakresie najwyższej jakości i standardu, trzeba poświęcić wiele godzin na przemyślenia, jak połączyć te dwa elementy. Staramy się patrzeć na wszystko, nie jak na problem, lecz jak na zadanie do rozwiązania. Takie wyzwania zawsze nas motywują. I tak było również w tym przypadku.
Red.: Maxfliz dostarczał meble i materiały wykończeniowe również do innego hotelu, którym zarządza rodzina Bachleda. Mowa o Kasprowym w Zakopanem. Tam też stylistyka wnętrz mocno związana jest z miejscem i historią. Czy można powiedzieć, że to już znak rozpoznawczy Waszej marki?
Dominika Waszkiewicz-Kępa: Zawsze staramy się, aby samo miejsce, w którym znajduje się nasz obiekt, było inspiracją dla jego wystroju i atmosfery, którą pragniemy dzielić się z naszymi gośćmi.
Nasze hotele, to przede wszystkim marka rodzinna Bachleda Hotel. Nazwisko Bachleda to wielopokoleniowa tradycja i rodzinne zamiłowanie do rzeczy pięknych i wyjątkowych, którą w następnych pokoleniach zaszczepił Senior Rodu Adam Bachleda-Curuś – właściciel hotelu Bachleda Luxury w Krakowie. Hotel ten, to zasługa jego wizji i pragnienia stworzenia miejsca unikalnego.
Red.: Jesteśmy wnętrzarzami. Każdy element tych ekskluzywnych pokoi urządzonych w stylu krakowskiego art déco smakujemy z prawdziwą przyjemnością. Mnie jednak zupełnie urzekła mozaika, która zdobi ścianę w Waszym SPA. Niesamowity wzór złotych zasłon drapowanych w prawdziwie klasycznym, rzymskim stylu to wzór na zamówienie, robiony specjalnie dla Bachleda Luxury Hotel Kraków?
Dominika Waszkiewicz-Kępa: To prawda, wzór jest absolutnie nietuzinkowy i został wykonany na indywidualne zamówienie specjalnie dla naszego hotelu. Przestrzeń SPA wystrojem i dekoracjami ma przenieść gości w świat eleganckiego i ekskluzywnego relaksu. Dać im chwilę wytchnienia od codzienności, jak w czasach królewskich, w otoczeniu złota i najlepszych jakościowo materiałów wykończeniowych oraz wyposażenia.
Red.: 64 pokoje i apartamenty, luksusowe SPA, bogate wnętrza utrzymane w krakowskim stylu art déco. Jacy goście odwiedzają Bachleda Luxury Hotel Kraków? Polscy, zagraniczni, grupy czy raczej klienci indywidualni?
Dominika Waszkiewicz-Kępa: Mamy bardzo zróżnicowanych gości, jednakże w większości pochodzą oni z zagranicy. Oczywiście odwiedzają nas także rodzimi turyści, jak również biznesmeni. Znaczącą przewagę mają goście indywidualni, którzy doceniają piękno i najwyższą jakość. To goście bardzo wymagający i cieszymy się, że wybierają nasz hotel. Mimo że został on otwarty ledwie kilka miesięcy temu, już możemy pochwalić się grupą stałych gości, którzy do nas wracają. To daje ogromną satysfakcję i radość.
Red.: Jakie są plany na przyszłość? Wiemy, że jesienią pod marką MGallery by Sofitel otwarty zostanie drugi hotel – we Wrocławiu, a trzeci nad morzem w Juracie już w 2021 roku. Czy tam też możemy spodziewać się tak ekskluzywnego i wyrafinowanego połączenia wygody, luksusu i stylu jak w Krakowie?
Dominika Waszkiewicz-Kępa: Plany Grupy Bachleda są bardzo szerokie, a nasze przyszłe inwestycje bardzo obiecujące. Wkrótce rozpoczniemy prace nad kolejnym wyjątkowym pięciogwiazdkowym hotelem w Krakowie z segmentu luxury oraz nowe realizacje w Zakopanem. Stale się rozwijamy i planujemy kolejne wyzwania. Jestem przekonana, że każda nasza realizacja będzie dorównywać naszemu krakowskiemu hotelowi Bachleda Luxury Hotel MGallery by Sofitel. Chcemy, aby marka Bachleda Hotel zawsze kojarzyła się z połączeniem tradycji z nowoczesnością oraz luksusu z elegancją.
Autor projektu:
mgr inż. arch. Justyna Jabłońska
tel. 601 355 107
ORB studio s.c.